CSÁKY-NAGY KRISZTINA blogja

2013. február 25., hétfő

Hőlégfúvóval barátkozom



Ma forrólégfúvóval forró levegőt fújtam.
Bosch PHG 600-3 kedves szomszédainké, Olgáé és Lackóé, akik kölcsönadták valamikor, én meg galád disznó még mindig nem vittem vissza, a szomszédba…. Ezt az eszközt még nem alkalmaztam, s azért sem nyúltam hozzá, mert biztos voltam abban, hogy elrontom, mert annyira béna vagyok sok teki dologban. Másban nem. Leírom a tapasztalataimat.
Nos eddig én a varázsműhelyemben csiszolással szabadítottam meg a korábbi felületkezelőktől az átváltoztatás alanyait. Dolgozom most néhány tárggyal, ám a csiszolás most nem volt annyira hatékony, mint szokott lenni. Ennek oka, hogy a vaterázott cuccokon ezúttal jó vastagon volt a nem tudom hány réteg festék. Hohohohó a gondosan óvott-féltett-letakart (nehogy a kölkök elkezdjenek vele fodrászosat-fúrósat játszani) hőlégfúvó segíthet rajtam, s gyorsan kézbe is vettem.
  •  Egy ilyen eszköz nagyon balesetveszélyes, mert piszok forró, így kizárólag gyerekmentes övezetben ajánlott.
  •  Nem árt, ha van kesztyű, maszk meg védőszemüveg.
  •  A felület anyagtípusa, a rajta található festékréteg alapján kell kitapasztalni, hogy milyen távolságból, milyen szögben érdemes fújni rá a meleget.
  • E forróság jó esetben csak felolvasztja a nem kívánt felületet, bénázás esetén kicsit megégeti a fát is. Én mindkettőt produkáltam.
  • Jó lenne még egy kéz, az egyik a tárgyat, a másik az eszközt tartja, na és hogyan használjuk a spatulát?, mert az is kell ám, azzal lehet jól lekapargatni a forró előkezelés után könnyedén a festéket.
  •  Mondom, a fa minőségétől, lekívánt festéktől függ a móka, mert előfordult, hogy én fújtam, a festék meg szinte magától lepergett.
  •  Szag az van, terjed a lakásban egy ideig, nem a gép, hanem az ócska festék, ami ugyebár forrósodik.
Ezen előkészület nagyon megkönnyítette életem, egy kicsi „vasalós” csiszolás következett, s teljesen készen állt az alapozáshoz a polc. Folyt. köv.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinterest